مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

  • ۰
  • ۰

نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی های اداری در طی ساعات کاری تاثیر بسیار زیادی بر ساختار ستون فقرات دارد. این امر موجب ایجاد مشکلات بدنی و سلامتی شده و کیفیت زندگی این افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. صندلی اداری ارگونومیک روشی برای پایان دادن به کابوس نشستن های طولانی مدت در محیط کاری است. انتخاب صندلی اداری ارگونومیک مناسب که ویژگی های یک صندلی مناسب را داشته باشد، زمینه حفظ سلامتی فرد را فراهم ساخته و ایجاد حس خستگی زودرس را در وی به تعویق می اندازد. شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که منظور از ارگونومیک بودن چیست؟

اصول ارگونومی در محیط کار

ارگونومی یکی از کاربردی ترین علوم مهندسی با هدف طراحی برنامه ها و وسایل موجود به منظور حفظ سلامت فیزیک بدنی انسان می باشد. سلامت و فیزیک بدنی افراد مجبور به نشستن های طولانی در معرض خطرهای جدی قرار داشته و همین امر موجب اهمیت یافتن علم ارگونومی به منظور استفاده در صندلی ها و میزهای اداری شده است.
خسارت های ناشی از آسیب هایی که در محل کار ایجاد می شوند، سالانه هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می دهند. در نظر داشته باشید که آسیب به پرسنل و کارکنان یک شرکت و یا اداره موجب تحمیل هزینه های هنگفتی بر سازمان مربوطه شده و میزان بهره وری را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. همین امر موجب شده است که صاحبان کسب و کار در صدد کاهش میزان این خسارات برآیند. انجام این کار با به کارگیری صندلی اداری ارگونومیک امکان پذیر است.

صندلی اداری ارگونومیک ایده ال برای محیط کار 

مزایای به کارگیری صندلی ارگونومیک

از جمله مهم ترین این مزایا عبارت است از:

  • اهمیت راحتی

صندلی اداری ارگونومیک مناسب در مقایسه با سایر انواع صندلی های معمولی راحتی چشمگیری را برای کارکنان فراهم می سازد. استفاده از این دسته از صندلی ها ضمن ایجاد تجربه ای بهتر برای فرد، مانع بروز حس خستگی زودرس در وی می گردد. قابلیت تنظیم صندلی اداری ارگونومیک در جهت ها و وضعیت های گوناگون یکی از مهم ترین ویژگی های این صندلی ها است که زمینه ایجاد همخوانی میان مشخصات بدن و صندلی را فراهم می سازد.

  • جلوگیری از دردهای عضلانی

پشتی تعبیه شده در ساختار تکیه گاه صندلی اداری ارگونومیک مناسب زمینه ای را فراهم آورده است که فرورفتگی های طبیعی موجود در ستون فقرات فرد استفاده کننده به صورت کامل و درست پر شود. صندلی هایی که پیش تر در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفتند، قابلیت تحت پوشش قرار دادن کامل پشت افراد را دارا نبودند. این در حالی است که صندلی های ارگونومیک مورد استفاده در محیط های کسب و کار امروزی علاوه بر دارا بودن پشتی متحرک، امکان پوشش دهی کامل پشت را داشته و بدین ترتیب موجب راحتی فرد استفاده کننده و پیشگیری از بروز دردهای عضلانی می گردند.

  • جلوگیری از احساس درد در پهلوها

صندلی های اداری قدیمی نشیمنگاهی سفت و غیر قابل تحمل برای زمان های طولانی داشتند. اما نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک مورد استفاده در شرکت ها و ادارات امروزی به گونه ای طراحی شده اند که فشار موجود بر روی پهلوها و نشیمنگاه را تا حد چشمگیری کاهش می دهند. عمق این دسته از صندلی ها به اندازه ای است که زمینه راحتی پهلو و باسن را فراهم می نماید.

انتخاب صندلی اداری ارگونومیک مناسب

به هنگام انتخاب یک صندلی مناسب برای محیط کار توجه به نکات زیر ضروری است:

  • تکیه گاه

تکیه گاه این صندلی ها یکی از مهم ترین نکاتی است که حین انتخاب آن ها باید مورد توجه قرار بگیرد. پشتی یا تکیه گاه صندلی اداری ارگونومیک دارای عرضی در حدود 30 تا 48 سانتی متر می باشد. جدا بودن تکیه گاه و نشیمنگاه و قابل تنظیم بودن زاویه آن ها یکی از مزایای صندلی های ارگونومیک است. تکیه گاه صندلی های ارگونومیک را با توجه به انحنای موجود در پشت انسان طراحی کرده و می سازند.

  • نشیمن

یکی از اساسی ترین ویژگی های نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک وسعت کافی و یا به عبارت دیگر دارا بودن طول و عرض کافی و مناسب به منظور نشستن کارکنان اداره و یا شرکت مورد نظر می باشد. عرض متناسب در این صندلی ها بین 43 تا 51 سانتی متر و طول آن ها نیز باید به گونه ای باشد که کمر پرسنل با بخش تکیه گاه صندلی حالت مماس داشته باشد. قابل تنظیم بودن زاویه نشیمنگاه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

  • ارتفاع- قابل تنظیم بودن

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری ارگونومیک یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع صندلی ها می باشد. ارتفاع این دسته از صندلی های اداری در حدود 40.6 تا 53.3 سانتی متر نسبت به کف بوده و برای افراد گوناگون قابل به کارگیری می باشد.

  • دسته صندلی

قابل تنظیم بودن در مورد دسته های صندلی اداری ارگونومیک نیز صدق می کند. طراحی دسته های صندلی ارگونومیک باید به نحوی باشد که این امکان قراردهی ساعد و آرنج در حالت استراحت و نیز آزاد بودن شانه ها را برای کارکنان فراهم نماید.

ارگونومیک بودن را با مبلمان اداری آریا چیله تجربه کنید!

فروشگاه اینترنتی مبل اداری آریا چیله با به کارگیری مواد اولیه مرغوب و استفاده از نیروی کار ماهر مبلمان اداری تماما ارگونومیک را طراحی و تولید نموده و به شما مشتریان عزیز عرضه می دارد. اصول ارگونومی را با خرید از آریا چیله تجربه کنید!

  • ۹۹/۰۴/۲۷
  • مسعود سلیمانی

نظرات (۲)

3

https://fazasystem.com/

فضاسیستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی