مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

  • ۰
  • ۰

میز اداری ارگونومیک یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که امروزه استفاده از آن در ادارات و شرکت ها ضرورت بسیاری یافته است. شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از ارگونومیک بودن میزهای اداری چیست؟
واژه ارگونومی اصطلاحا عبارت است از دانش به کارگیری اطلاعات علمی موجود درباره انسان در زمینه طراحی محیط کار. در واقع این دانش به بررسی توانمندی ها و ظرفیت های افراد پرداخته و سپس اطلاعات کسب شده را در زمینه های مختلفی نظیر طراحی مشاغل، محیط های کاری، تجهیزات کاری و... مورد استفاده قرار می دهد. جالب است بدانید که در حالت کلی می توان ارگونومی را بهبود دهنده شرایط کاری بیان کرد. مزایای بسیار زیاد میز اداری ارگونومیک تنها برای سلامتی افراد نبوده و بی شک کسب و کار را نیز شامل می شود. ارگونومی در عین حال که مفید است، می تواند مضر هم باشد. منظور ما از این عبارت وجود دو نوع ارگونومی خوب و ارگونومی بد می باشد که در این مقاله ما نوع خوب آن را مد نظر داریم.

مزایا و اهمیت به کارگیری میز اداری ارگونومیک

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش میزان خستگی

تصور کنید که کارمند یک شرکت هستید و بنا بر زمینه شغلی خود موظفید روزانه 8 ساعت پشت میز نشسته و با پرونده ها و یا سیستم کامپیوتر کار کنید. بی شک پس از گذشت 3 ساعت احساس درد شدیدی را در قسمت مهره های گردن خود و بیشتر در مهره دوم گردن تجربه خواهید کرد. وجود این دردهای آزار دهنده شما را نسبت به انجام وظایف شغلی سرد کرده و موجب کاهش دقت شما در انجام وظایفتان می گردد. تمام این مشکلات دست به دست هم داده اند که استفاده از میز اداری ارگونومیک اهمیت فراوانی پیدا کند. به کارگیری میز اداری ارگونومیک موجبات پیروی از اصول علمی استفاده شده در طراحی این دسته از میزها را فراهم ساخته و ضمن کاهش خستگی فرد، باعث افزایش کارایی و بازدهی وی می گردد.

  • افزایش بازدهی و راندمان کاری

ارگونومی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها، افزایش بهره وری، افزایش میزان کیفیت، افزایش مشارکت کارکنان و نیز فرهنگ ایمنی در کار می گردد. البته از تاثیر بسیار زیاد آن در میزان دقت و سلامت افراد نیز نباید چشم پوشی کرد. پیاده سازی دانش ارگونومی در سازمان ها نظیر استفاده از میز اداری ارگونومیک می تواند زمینه ایجاد بهره وری، کارایی و تولید را فراهم نموده و بروز خستگی زودرس در کارکنان را به تعویق بیندازد. بدین ترتیب پرسنل می توانند وظیفه خود را به درستی انجام داده و موجبات جلب رضایت و اعتماد مشتریان را فراهم سازند.

[caption id="attachment_3070" align="aligncenter" width="300"]تاثیر ارگونومیک بودن میز در راحتی کاربر تاثیر ارگونومیک بودن میز در راحتی کاربر[/caption]

ویژگی های میز اداری ارگونومیک

میز اداری ارگونومیک یکی از پر طرفدارترین میزهایی است که شرکت ها و ادارات زیادی با هدف افزایش راندمان کاری پرسنل خود به استفاده از آن روی آورده اند. از مهم ترین ویژگی های این قبیل میزها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ارتفاع

ارتفاع نوع میز اداری باید حداقل به اندازه نصف قد فرد استفاده کننده از آن باشد. این مقدار برای بزرگسالان بین 80 تا 90 سانتی متر تخمین زده شده است. این دسته از میزها باید به گونه ای طراحی شوند که پای افراد در فضای آزاد موجود در زیر میز آزادانه مستقر شده و فضای در نظر گرفته برای مستقر شدن در پشت میز نیز باید حدودا 1 متر و 20 سانتی متر باشد. این میزها باید حدود 1 متر با سایر میزها و مبلمان اداری مستقر در فضای کاری فاصله داشته باشند. گفتنی است که نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

[caption id="attachment_3072" align="aligncenter" width="300"]استفاده از میز اداری ارگونومیک و آسودگی کاربر استفاده از میز اداری ارگونومیک و آسودگی کاربر[/caption]

  • سطح میز

سطح میز اداری ارگونومیک باید فضای مناسب برای قراردهی سایر وسایل نظیر پرونده ها، مانیتور و... را فراهم سازد. دارا بودن فضایی مخصوص جهت قرارگیری موس در کنار صفحه کلید یکی دیگر از ویژگی های میز اداری ارگونومی می باشد.
سطح این میزها باید به گونه ای طراحی شود که به هنگام انجام کارهایی نظیر مطالعه صورت فرد استفاده کننده با سطح میز مماس نبوده و زاویه دید مناسبی بین چشم فرد و سطح میز ایجاد گردد. لازم است این نوع میز دارای شیبی به اندازه 10 تا 15 درجه به سمت پایین باشد. بدین ترتیب مانع افتادگی سر شده و زمینه کاهش خستگی گردن را فراهم می سازد.

  • دسترسی

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های میز اداری ارگونومیک فراهم سازی دسترسی سریع و آسان به وسایل موجود بر سطح میز می باشد. توجه به دسترسی سریع و آسان به وسایل مورد نیاز یکی از ویژگی هایی است که نیاز است در هنگام طراحی و تولید این میزها مد نظر قرار بگیرد.

  • قیمت مناسب

قیمت میزهای اداری ارگونومیک تابع جنس، ابعاد و دیگر ویژگی های این میز می باشد. بهترین و با کیفیت ترین میزهای اداری ارگونومیک را با قیمتی مناسب از آریا چیله بخواهید.

مبلمان اداری آریا چیله، قیمتی مناسب، تجهیزاتی با کیفیت!

فروشگاه اینترنتی مبل اداری آریا چیله یکی از بزرگ ترین و نامدارترین مراکز تولید و عرضه تجهیزات اداری می باشد که با سال ها سابقه درخشان مفتخر است بهترین تجهیزات را با دریافت کمترین هزینه ها به شما ارائه دهد.

  • ۹۹/۰۴/۲۶
  • مسعود سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی