مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

مبلمان اداری آریا چیله

تجهیز دفاتر اداری با مبلمان اداری آریا چیله

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی های اداری در طی ساعات کاری تاثیر بسیار زیادی بر ساختار ستون فقرات دارد. این امر موجب ایجاد مشکلات بدنی و سلامتی شده و کیفیت زندگی این افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. صندلی اداری ارگونومیک روشی برای پایان دادن به کابوس نشستن های طولانی مدت در محیط کاری است. انتخاب صندلی اداری ارگونومیک مناسب که ویژگی های یک صندلی مناسب را داشته باشد، زمینه حفظ سلامتی فرد را فراهم ساخته و ایجاد حس خستگی زودرس را در وی به تعویق می اندازد. شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که منظور از ارگونومیک بودن چیست؟

اصول ارگونومی در محیط کار

ارگونومی یکی از کاربردی ترین علوم مهندسی با هدف طراحی برنامه ها و وسایل موجود به منظور حفظ سلامت فیزیک بدنی انسان می باشد. سلامت و فیزیک بدنی افراد مجبور به نشستن های طولانی در معرض خطرهای جدی قرار داشته و همین امر موجب اهمیت یافتن علم ارگونومی به منظور استفاده در صندلی ها و میزهای اداری شده است.
خسارت های ناشی از آسیب هایی که در محل کار ایجاد می شوند، سالانه هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می دهند. در نظر داشته باشید که آسیب به پرسنل و کارکنان یک شرکت و یا اداره موجب تحمیل هزینه های هنگفتی بر سازمان مربوطه شده و میزان بهره وری را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. همین امر موجب شده است که صاحبان کسب و کار در صدد کاهش میزان این خسارات برآیند. انجام این کار با به کارگیری صندلی اداری ارگونومیک امکان پذیر است.

صندلی اداری ارگونومیک ایده ال برای محیط کار 

مزایای به کارگیری صندلی ارگونومیک

از جمله مهم ترین این مزایا عبارت است از:

  • اهمیت راحتی

صندلی اداری ارگونومیک مناسب در مقایسه با سایر انواع صندلی های معمولی راحتی چشمگیری را برای کارکنان فراهم می سازد. استفاده از این دسته از صندلی ها ضمن ایجاد تجربه ای بهتر برای فرد، مانع بروز حس خستگی زودرس در وی می گردد. قابلیت تنظیم صندلی اداری ارگونومیک در جهت ها و وضعیت های گوناگون یکی از مهم ترین ویژگی های این صندلی ها است که زمینه ایجاد همخوانی میان مشخصات بدن و صندلی را فراهم می سازد.

  • جلوگیری از دردهای عضلانی

پشتی تعبیه شده در ساختار تکیه گاه صندلی اداری ارگونومیک مناسب زمینه ای را فراهم آورده است که فرورفتگی های طبیعی موجود در ستون فقرات فرد استفاده کننده به صورت کامل و درست پر شود. صندلی هایی که پیش تر در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفتند، قابلیت تحت پوشش قرار دادن کامل پشت افراد را دارا نبودند. این در حالی است که صندلی های ارگونومیک مورد استفاده در محیط های کسب و کار امروزی علاوه بر دارا بودن پشتی متحرک، امکان پوشش دهی کامل پشت را داشته و بدین ترتیب موجب راحتی فرد استفاده کننده و پیشگیری از بروز دردهای عضلانی می گردند.

  • جلوگیری از احساس درد در پهلوها

صندلی های اداری قدیمی نشیمنگاهی سفت و غیر قابل تحمل برای زمان های طولانی داشتند. اما نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک مورد استفاده در شرکت ها و ادارات امروزی به گونه ای طراحی شده اند که فشار موجود بر روی پهلوها و نشیمنگاه را تا حد چشمگیری کاهش می دهند. عمق این دسته از صندلی ها به اندازه ای است که زمینه راحتی پهلو و باسن را فراهم می نماید.

انتخاب صندلی اداری ارگونومیک مناسب

به هنگام انتخاب یک صندلی مناسب برای محیط کار توجه به نکات زیر ضروری است:

  • تکیه گاه

تکیه گاه این صندلی ها یکی از مهم ترین نکاتی است که حین انتخاب آن ها باید مورد توجه قرار بگیرد. پشتی یا تکیه گاه صندلی اداری ارگونومیک دارای عرضی در حدود 30 تا 48 سانتی متر می باشد. جدا بودن تکیه گاه و نشیمنگاه و قابل تنظیم بودن زاویه آن ها یکی از مزایای صندلی های ارگونومیک است. تکیه گاه صندلی های ارگونومیک را با توجه به انحنای موجود در پشت انسان طراحی کرده و می سازند.

  • نشیمن

یکی از اساسی ترین ویژگی های نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک وسعت کافی و یا به عبارت دیگر دارا بودن طول و عرض کافی و مناسب به منظور نشستن کارکنان اداره و یا شرکت مورد نظر می باشد. عرض متناسب در این صندلی ها بین 43 تا 51 سانتی متر و طول آن ها نیز باید به گونه ای باشد که کمر پرسنل با بخش تکیه گاه صندلی حالت مماس داشته باشد. قابل تنظیم بودن زاویه نشیمنگاه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

  • ارتفاع- قابل تنظیم بودن

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری ارگونومیک یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع صندلی ها می باشد. ارتفاع این دسته از صندلی های اداری در حدود 40.6 تا 53.3 سانتی متر نسبت به کف بوده و برای افراد گوناگون قابل به کارگیری می باشد.

  • دسته صندلی

قابل تنظیم بودن در مورد دسته های صندلی اداری ارگونومیک نیز صدق می کند. طراحی دسته های صندلی ارگونومیک باید به نحوی باشد که این امکان قراردهی ساعد و آرنج در حالت استراحت و نیز آزاد بودن شانه ها را برای کارکنان فراهم نماید.

ارگونومیک بودن را با مبلمان اداری آریا چیله تجربه کنید!

فروشگاه اینترنتی مبل اداری آریا چیله با به کارگیری مواد اولیه مرغوب و استفاده از نیروی کار ماهر مبلمان اداری تماما ارگونومیک را طراحی و تولید نموده و به شما مشتریان عزیز عرضه می دارد. اصول ارگونومی را با خرید از آریا چیله تجربه کنید!

  • مسعود سلیمانی
  • ۰
  • ۰

میز اداری ارگونومیک یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که امروزه استفاده از آن در ادارات و شرکت ها ضرورت بسیاری یافته است. شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از ارگونومیک بودن میزهای اداری چیست؟
واژه ارگونومی اصطلاحا عبارت است از دانش به کارگیری اطلاعات علمی موجود درباره انسان در زمینه طراحی محیط کار. در واقع این دانش به بررسی توانمندی ها و ظرفیت های افراد پرداخته و سپس اطلاعات کسب شده را در زمینه های مختلفی نظیر طراحی مشاغل، محیط های کاری، تجهیزات کاری و... مورد استفاده قرار می دهد. جالب است بدانید که در حالت کلی می توان ارگونومی را بهبود دهنده شرایط کاری بیان کرد. مزایای بسیار زیاد میز اداری ارگونومیک تنها برای سلامتی افراد نبوده و بی شک کسب و کار را نیز شامل می شود. ارگونومی در عین حال که مفید است، می تواند مضر هم باشد. منظور ما از این عبارت وجود دو نوع ارگونومی خوب و ارگونومی بد می باشد که در این مقاله ما نوع خوب آن را مد نظر داریم.

مزایا و اهمیت به کارگیری میز اداری ارگونومیک

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش میزان خستگی

تصور کنید که کارمند یک شرکت هستید و بنا بر زمینه شغلی خود موظفید روزانه 8 ساعت پشت میز نشسته و با پرونده ها و یا سیستم کامپیوتر کار کنید. بی شک پس از گذشت 3 ساعت احساس درد شدیدی را در قسمت مهره های گردن خود و بیشتر در مهره دوم گردن تجربه خواهید کرد. وجود این دردهای آزار دهنده شما را نسبت به انجام وظایف شغلی سرد کرده و موجب کاهش دقت شما در انجام وظایفتان می گردد. تمام این مشکلات دست به دست هم داده اند که استفاده از میز اداری ارگونومیک اهمیت فراوانی پیدا کند. به کارگیری میز اداری ارگونومیک موجبات پیروی از اصول علمی استفاده شده در طراحی این دسته از میزها را فراهم ساخته و ضمن کاهش خستگی فرد، باعث افزایش کارایی و بازدهی وی می گردد.

  • افزایش بازدهی و راندمان کاری

ارگونومی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها، افزایش بهره وری، افزایش میزان کیفیت، افزایش مشارکت کارکنان و نیز فرهنگ ایمنی در کار می گردد. البته از تاثیر بسیار زیاد آن در میزان دقت و سلامت افراد نیز نباید چشم پوشی کرد. پیاده سازی دانش ارگونومی در سازمان ها نظیر استفاده از میز اداری ارگونومیک می تواند زمینه ایجاد بهره وری، کارایی و تولید را فراهم نموده و بروز خستگی زودرس در کارکنان را به تعویق بیندازد. بدین ترتیب پرسنل می توانند وظیفه خود را به درستی انجام داده و موجبات جلب رضایت و اعتماد مشتریان را فراهم سازند.

[caption id="attachment_3070" align="aligncenter" width="300"]تاثیر ارگونومیک بودن میز در راحتی کاربر تاثیر ارگونومیک بودن میز در راحتی کاربر[/caption]

ویژگی های میز اداری ارگونومیک

میز اداری ارگونومیک یکی از پر طرفدارترین میزهایی است که شرکت ها و ادارات زیادی با هدف افزایش راندمان کاری پرسنل خود به استفاده از آن روی آورده اند. از مهم ترین ویژگی های این قبیل میزها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ارتفاع

ارتفاع نوع میز اداری باید حداقل به اندازه نصف قد فرد استفاده کننده از آن باشد. این مقدار برای بزرگسالان بین 80 تا 90 سانتی متر تخمین زده شده است. این دسته از میزها باید به گونه ای طراحی شوند که پای افراد در فضای آزاد موجود در زیر میز آزادانه مستقر شده و فضای در نظر گرفته برای مستقر شدن در پشت میز نیز باید حدودا 1 متر و 20 سانتی متر باشد. این میزها باید حدود 1 متر با سایر میزها و مبلمان اداری مستقر در فضای کاری فاصله داشته باشند. گفتنی است که نشیمنگاه صندلی اداری ارگونومیک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

[caption id="attachment_3072" align="aligncenter" width="300"]استفاده از میز اداری ارگونومیک و آسودگی کاربر استفاده از میز اداری ارگونومیک و آسودگی کاربر[/caption]

  • سطح میز

سطح میز اداری ارگونومیک باید فضای مناسب برای قراردهی سایر وسایل نظیر پرونده ها، مانیتور و... را فراهم سازد. دارا بودن فضایی مخصوص جهت قرارگیری موس در کنار صفحه کلید یکی دیگر از ویژگی های میز اداری ارگونومی می باشد.
سطح این میزها باید به گونه ای طراحی شود که به هنگام انجام کارهایی نظیر مطالعه صورت فرد استفاده کننده با سطح میز مماس نبوده و زاویه دید مناسبی بین چشم فرد و سطح میز ایجاد گردد. لازم است این نوع میز دارای شیبی به اندازه 10 تا 15 درجه به سمت پایین باشد. بدین ترتیب مانع افتادگی سر شده و زمینه کاهش خستگی گردن را فراهم می سازد.

  • دسترسی

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های میز اداری ارگونومیک فراهم سازی دسترسی سریع و آسان به وسایل موجود بر سطح میز می باشد. توجه به دسترسی سریع و آسان به وسایل مورد نیاز یکی از ویژگی هایی است که نیاز است در هنگام طراحی و تولید این میزها مد نظر قرار بگیرد.

  • قیمت مناسب

قیمت میزهای اداری ارگونومیک تابع جنس، ابعاد و دیگر ویژگی های این میز می باشد. بهترین و با کیفیت ترین میزهای اداری ارگونومیک را با قیمتی مناسب از آریا چیله بخواهید.

مبلمان اداری آریا چیله، قیمتی مناسب، تجهیزاتی با کیفیت!

فروشگاه اینترنتی مبل اداری آریا چیله یکی از بزرگ ترین و نامدارترین مراکز تولید و عرضه تجهیزات اداری می باشد که با سال ها سابقه درخشان مفتخر است بهترین تجهیزات را با دریافت کمترین هزینه ها به شما ارائه دهد.

  • مسعود سلیمانی
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید میز اداری

  • شناخت انواع میز اداری

خرید میز اداری یکی از مهم ترین خریدهایی است که موجبات پیشرفت و زیبایی فضای کسب و کار را فراهم می سازد. میزهای اداری را که یکی از اصلی ترین المان های فضای کسب و کار محسوب می شوند، غالبا در فضاهای کاری و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می دهند. این میزها تأثیر بسیار به سزایی بر ایجاد نظم در محیط داشته و به همین دلیل انتخاب آن ها نیازمند رعایت نکاتی خاص می باشد.

میز اداری مناسب

همان گونه که می دانید هدف از خرید میز اداری استفاده آن در طولانی مدت می باشد. بنابراین این میزها باید به گونه ای انتخاب شوند که ماندگاری و دوام زیادی داشته باشند. استفاده از چوب و مواد اولیه مرغوب در ساخت این میزها موجب بهبود کیفیت و دوام آن ها می گردد. جا به جایی و نقل و انتقال میز یکی از کارهای اجتناب ناپذیر در ادارات و شرکت ها می باشد. جنس این میزها باید به گونه ای باشد که در حین حرکت دچار آسیب و شکستگی نشوند.

رنگ میز کارمندی باید با سایر وسایل موجود در فضای کسب و کار هماهنگی داشته باشد. ایجاد هماهنگی میان اجزای محیط موجب ایجاد نظم در آن و نیز تقویت روحیه کاری کارمندان و در نتیجه افزایش سطح بازدهی آنان می شود.

در حین خرید میز اداری به کشوها و فضایی که میز در اختیار قرار می دهد، توجه داشته باشید. کشوهای موجود در ساختار این میزها با فراهم ساختن فضایی مناسب برای نگهداری اسناد و مدارک از شلوغ شدن سطح میز جلوگیری نموده و مانع سردرگمی کارکنان می شود.

هر یک از کارکنان مشغول به کار در شرکت باید میز مخصوص خود را داشته باشند. با این کار هر فرد نسبت به میز خود احساس مسئولیت کرده و در نگهداری از آن می کوشد. ضمن این که مشخص بودن محدوده کاری هر یک از کارمندان به افزایش بازدهی آنان کمک چشمگیری خواهد کرد.

  • شناخت انواع میز اداری

در حین خرید میز اداری با میزهای مختلفی رو به رو خواهید شد. میزهای مدیریت، میزهای کارمندی، میزهای کنفرانس، میزهای گروهی، میزهای تریبون، میزهای منشی، میزهای کانتر و... همه و همه انواع مختلف میز اداری محسوب می شوند.

میزهای مدیریت یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزای اتاق های مدیریت هستند. این میزها طراحی خاصی داشته و از آن رو که مدیران ساعات زیادی را در پشت آن ها سپری می کنند، باید استاندارد بوده و با استفاده از اصول ارگونومی طراحی شوند تا به سلامت ستون فقرات فرد آسیب وارد نکنند.

میزهای کارمندی که آن ها را تحت عنوان میز کارشناسی نیز نامگذاری می کنند، دسته ای دیگر از میزهای اداری هستند که در حین خرید میز اداری با آن ها مواجه می شوید. این میزها که در طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی می شوند، ابعاد و کیفیت مختلفی داشته و باید بر اساس نیاز انتخاب شوند. کارایی و تناسب با شرایط بدن جزء مهم ترین فاکتورهای میز اداری کارمندی می باشد.

میز کنفرانس یکی از مهم ترین تجهیزات موجود در اتاق کنفرانس می باشد. توجه به تناسب طرح و سبک این میزها در حین خرید میز اداری از جمله مهم ترین نکاتی است که باید مد نظر قرار بگیرد. این میزها در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید شده و ساخت آن ها به تناسب افراد استفاده کننده صورت می پذیرد.

میزهای کانتر و منشی نیز غالباً در قسمت پذیرش شرکت مورد استفاده قرار گرفته و از آن جهت که در دید مستقیم ارباب رجوع قرار دارند، بسیار حائز اهمیت هستند. منشی نیز ساعات بسیاری از روز را پشت میز می گذراند. از همین رو لازم است در حین خرید میز اداری کانتر و منشی به ویژگی های آن ها دقت کرد.

میز منشی

  • نکات مهم در خرید میز اداری

میز اداری یکی از مهم ترین موضوعاتی است  که هر شرکت و اداره ای با آن رو به رو خواهد شد. تمامی کارمندانی که در یک سازمان مشغول به کار هستند، نیازمند میزی جداگانه و مخصوص برای انجام درست وظایف خود می باشند. زیبایی، راحتی، کارایی و پاسخگویی به کلیه نیازهای کارکنان از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که در هنگام خرید میز اداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین نکات در خرید میز اداری میزان بودجه در دسترس می باشد. بنابراین پیش از اقدام به خرید میز اداری حداقل و حداکثر مبلغی را که در ازای خرید یک میز می توانید پرداخت کنید، مشخص نمایید.

سبک کاری و فضای اداری از دیگر نکات ضروری در زمینه میز اداری می باشد. بنابراین در هنگام خرید سعی کنید میزی را انتخاب کنید که با دیگر اجزای اتاق همخوانی لازم را داشته باشد.

توجه به کیفیت میزهای اداری نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بی شک بالا بودن کیفیت میزهای اداری موجب افزایش قیمت آن ها خواهد شد. این میزها همچنین از طول عمر و ماندگاری بالاتری برخوردار می باشند. بدین ترتیب نیازی نیست که پس از گذشت مدت زمانی کوتاه مجددا نسبت به خرید میز جدید اقدام نمایید.

مبلمان اداری

  • مبلمان اداری آریاچیله؛ ارائه دهنده انواع میز اداری مناسب

فروشگاه اینترنتی آریاچیله یکی از بزرگ ترین و معتبرترین فروشگاه های عرضه کننده انواع مبلمان اداری می باشد. اگر قصد خرید میز اداری ارزان قیمت دارید، آریاچیله بهترین گزینه برای شما است. با یک کلیک زیبایی و کیفیت را به صورت همزمان تصاحب کنید!

مبلمان اداری آریا چیله

  • مسعود سلیمانی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • مسعود سلیمانی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • مسعود سلیمانی